Handelsbetingelser

Hos butik FineFibre er det muligt at betale med dankort, visakort, mastercard og mobilepay. Beløbet du køber for, hæves først når varen afsendes/afhentes.

Fragt.

Hos Fine Fibre sender vi pakker fra vores webshop med GLS til nærmeste pakkeshop ( eller selvvalgt pakkeshop ).

Fragt koster fra 39dkk hvis dit samlede køb er på mindre end 499dkk.

Hvis dit samlede køb overstiger 499dkk, er fragten gratis.

Forventet leveringstid er 1-3 hverdage.

Der kan forekomme længere leveringstid ved udsalg.

Hvis du vælger hjemmelevering, er fragtprisen altid 60dkk

 

Udsolgte varer.

Hvis du har bestilt en vare i vores webshop, der, imod forventning, er udsolgt, vil du blive kontaktet af os.

Vi kan således tage en snak om hvilke muligheder vi har for at hjælpe dig. Kunne vi friste dig med en anden farve i stedet, eller skal vi hurtigt bestille den valgte vare hjem til dig.

Du har naturligvis også mulighed for at fortryde dit køb.

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@finefibre.dk
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Udsalgsvarer tages ikke retur. 

Varens stand, når du sender den retur
Varen skal være i ubrugt og ubrudt tilstand når den sendes retur.

Hvis du er i tvivl om dette, kan du kontakte os på 53586030 og så kan vi sammen vurdere det.

Hvis varen har mistet værdi, kan dette betyde, at du ikke kan få refunderet dit beløb.

Beløbet du kan få tilbage kan afhænge af varens handelsmæssige værdi.

 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage, men kun hvis varen er i samme stand som ved køb.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 

Varen sendes til:

 

Butik Fine Fibre
Rosenvangs Allé 202, kl tv+th
8270 Højbjerg. 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.


Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. 

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:

Butik FineFibre

Rosenvangs Allé

8270 Højbjerg
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler i vores webshop:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

 Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
 
Personoplysningerne registreres hos FineFibre og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på www.finefibre.dk er Dandomain.dk.  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@finefibre.dk 

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Butik FineFibres indehaver Mai Tønning Kirch. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg           

www.forbrug.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 11/1-21